Office banner

Hoe kun je gemakkelijk grote hoeveelheden out-of-offices en andere mailadressen exporteren naar Excel?

Regelmatig krijgen we hier bij Trivat vragen over Microsoft Office. We hebben dan ook besloten een vaste ‘How-To’ categorie te maken waar we trucjes plaatsen die uw werk kunnen versimpelen.

1. Ga naar File, vervolgens Open & Export en kies Import/Export
2. Klik op Export to a file en vervolgens op Next
3. Klik op Comma Separated Values en vervolgens op Next
4. Klik op de map waarvan je de e-mail adressen wilt exporteren, vervolgens op Next
5. Browse naar een map waar je de export gemakkelijk kunt terugvinden. Klik op OK en vervolgens op Next.
6. Druk op Map Custom Fields.
7. Klik op Clear Map en sleep vervolgens From: (Address) naar de rechter kolom
8. Klik op Finish. Je kunt nu naar de optionele cleanup-uileg gaan.

Cleanup van de geexporteerde e-mail lijst

1. Open het bestand dat je hiervoor hebt opgeslagen
2. Klik op de eerste rij en vervolgens op (CTRL + -) of Delete
3. Klik op A (de volledige kolom is nu geselecteerd)
4. In de Cells groep, klik op Sort & Filter en selecteer Sort A to Z.
5. Sla het bestand nu op
6. Klik op Data
7. In de Data Tools groep, klik op Revmove Duplicates. Kolom A moet hiervoor nog steeds geselecteerd zijn. Klik vervolgens op OK.
8. Als er duplicaten zijn gevonden wordt dit aangegeven. Klik nu op OK.
9. Sla het bestand op

Tot zo ver!